22 april 2013

Äntligen!

I fredags kom Lilla E hem på ett efterlängtat besök. Med henne kom också lite vårvärme så vi kunde börja grejsa i trädgården.
Herr B hämtade släpkärran på lördag förmiddag och den ägnade sig hela familjen åt att lasta med grenar och kvistar för en klassisk utflykt till tippen. Det vankas nämligen glass när detta är utfört. Lilla E och jag valde en av årets nyheter, nämligen Magnum Créme Brulée.
Jag kan lova att den är farligt god och starkt beroendeframkallande! På bilden ses årets nyheter och det känns som att jag måste prova åtminstone en eller ett par till vid kommande besök på tippen.

På lördag kväll bänkade Lilla E och jag oss framför datorn för att kolla en live stream från Göteborg där SM-kvalet i StarCraft gick av stapeln. Det var superspännande att se "ThorZain" krossa sina motståndare i nagelbitande dueller. Särskilt mysigt var det att ha Lilla E bredvid sig som beskrev de för mig nya unitarnas egenskaper. Lite sugen på att börja spela igen blev jag men inser att det faktiskt ÄR svårt att "lära gamla hundar sitta", och jag varken vill eller kan ta mig den tiden att nöta in allt nytt. Men kul är det att se proffsen in action!
Här en bild på Rio som fyllde FYRA år igår! Och igen slår det mig hur fort tiden går. Är det verkligen fyra år sedan som Herr B försvann utan att säga något, till Mariestad för att lägga handpenning på Rio som sedan blev en present till Lilla E på hennes 18-årsdag?
Sen blev hon ju min trogna följeslagare när Lilla E började plugga i Sunne och var borta långa perioder, men hon reagerar alltid lika starkt när jag säger att "Matte Elisabeth" ska komma hem. 

Och nu har vi äntligen bokat vår resa till Beijing! Jag har ju inte varit där på evigheter, känns det som, och det ska bli så roligt att komma dit för att fira Victors examen!



1 kommentar:

Victoria sa...

Herregud! 4 år!!! Redan!? Ja, det låter som en evighet sedan, men känns som ett halvår eller så. Jisses!
Ska bli kul att ni kommer hit!