26 juni 2013

Lite funderingar


Jaha, då vaknade man av regnet som smattrade på rutan i sovrummet. Lite mysigt var det, och jag låg kvar och tänkte att idag slipper jag i alla fall vattna där ute.
Vovvarna var inte ett dugg intresserade av att gå ut så då slapp dom.
Medan jag drack mitt morgonkaffe satt jag och filosoferade över att det nu börjar att bli kortare dagar igen. Fort som attan går tiden och jag känner att jag aldrig riktigt hinner med allt som jag går och tänker på att jag ska göra. Jag har frön som aldrig kom i jorden, alpklematisen som Herr B tycker är i vägen, skulle ha klippts ner och den spräckliga hostan skulle ha flyttats.
Du hinner, säger Herr B. Men rabattrensningen ska ju hållas efter också och så vill jag ju ligga i min nya schäslong och läsa böcker.
Så några regniga dagar är faktiskt välkomna då och då.
Vinrankan klättrar frodigt utmed uterummets tak och har redan visat tecken på riklig skörd av druvor till sensommaren och ger också fin skugga inomhus.

Nu blir det Morden i Midsomer!

Inga kommentarer: