21 oktober 2013

Nybakat!

Den nya surdegsgrunden tog sig fint och bubblade livskraftigt helt enligt handboken så jag fick till en vetesurdegsgrund också.
Här på bilden ses de nygräddade aprikosbröden. Och jodå, jag har smakat och det var jättegott! Inte samma som de man köper, men likvärdigt. Just nu tror jag ändå inte att jag lägger ner så mycket jobb på att baka brödet fler gånger, det var krångligt med många jäsperioder och väldigt kladdigt.

För övrigt föll de första snöflingorna här i helgen. Det är alltid lite magiskt att se när de dalar ner men eftersom marken fortfarande är varm så lägger de sig inte.
Ute i trädgården är höstbruket så gott som avklarat, det är bara de överflödiga löven som ska strös ut i rabatterna kvar.

I fredags fick Herr B hämta sin nya bil. Jag hade valt färgen som blev Twilight Brons och den var riktigt snygg! Bilen som naturligtvis är en Volvo V 70 har en instruktionsbok som är som en redigt tjock roman och jag vet inte om Herr B orkar ta sig igenom ens en bråkdel av den. När jag ska köra den får jag väl låtsas som om alla finesser inte finns och helt enkelt bara köra som vanligt.

Igår började en ny omgång av "Allt för Sverige". Det är skitkul att se de töntiga amerikanarna uppleva Sverige som om de hade hamnat på månens baksida och att där finns vatten och avlopp.
Ikväll ser jag fram emot ett nytt avsnitt av "Elementary" på teven. Jag gillar den överspände Sherlock och den kolugna Watson.

Men nu drar jag till ICA och handlar mer mjöl.

Inga kommentarer: