23 oktober 2013

Redan onsdag!

Till min fågelmatare har det kommit en kul gynnare, nämligen en hackspett! Jag förstår att det är jordnötterna som har lockat dit den och den samsas fint med de andra småfåglarna. Ibland hackar den på de torra grenarna i syrenen och tar lite dessert i form av syrenens fröställningar.
Idag har det också varit sidensvansar vid mataren men de blev inte långvariga. Kanske passade inte menyn eller så blev de bortschasade av de andra pippina som gjort sig hemmastadda där.

Det är en gråmulen dag med regnstänk då och då. Trots att det är ganska varmt ute lockar det mig inte till någon promenad. Jag vaknade ofrivilligt i morse med en jobbig huvudvärk som fortfarande irriterar mig kolossalt.
Jag som hade ambitionen att göra en massa bra saker idag får nog skjuta upp dem till en bättre dag och tar med mig mina kompisar och går och lägger mig istället.

Inga kommentarer: