13 januari 2014

Äntligen lite vinter!

Idag är det tjugondag Knut och då ska julen kastas ut!  Mitt godisträd ser fortfarande fräscht ut, men är på väg ut. Granen i hallen började ju barra redan för fullt på annandagen, så den har vi klarat oss utan sen dess. Granen i uterummet är superfin så den får nog stå kvar ett tag till.
 Det har ju äntligen kommit snö och granen ger en bra vinterkänsla efter det eviga regnandet och mörkret. Dagarna har blivit längre och ljuset ute har återvänt så det märks tydligt. Vovvarna gillar snön och plogar med sina små nosar i den, men vill inte vara ute så länge, det blir väl kallt om tassarna snabbt nu när de inte är så vana än.

Mitt lilla projekt att få fram iskonvaljer till jul gick inget vidare. Men nu har de börjat växa upp, så helt misslyckat var det väl inte trots att det tog så mycket längre tid än jag tänkt mig.

Tidigt i morse var vi på sjukhuset och gipsade om Herr B:s fot. Han har nu gått med gipset i två månader och börjar bli innerligt trött på det. Tur är i alla fall att han kan köra bil så han kommer till jobbet och kan träffa lite folk som inte tjatar om att han ska hålla foten högt. Tjejerna som jobbar på ortopeden är jättetrevliga, men somliga har bättre sätt att gipsa än andra. Det märks också tydligt vilka som bryr sig om patienten och vilka som bara gör sitt jobb.

I helgen har vi varit på hummermiddag hos Tin och Rolf. Det var jättetrevligt och särskilt kul att Karin också var där. Efter den superba middagen drog sig Herr B och Rolf till ett annat rum och då blev det mycket tjejsnack i köket. Himla mysigt var det och kvällen gick i raketfart mot småtimmarna!
Igår var det av förståelig anledning en seg dag. Vi käkade pizza och såg en film med Cate Blanchett som heter "Blue Jasmine". Den var riktigt bra och visade återigen vilken fantastisk skådespelerska hon är.

Nu blir det annat!

1 kommentar:

Victoria sa...

Hej och hå! Den där filmen ska jag se till att kolla på så fort jag får den nedladdad!