26 mars 2014

Antingen eller!

Min kruka med vårblommor har nu stått på trappan i snart två veckor. När jag planterade den var det en fantastiskt fin vårdag med +10 grader och strålande sol. Nästa dag var det skitväder och på natten utlovades det flera minusgrader så jag fick bära in krukan över natten. Detta har pågått fram och tillbaka och när sen snön kom och lade sig som ett täcke över allt, kändes det lite frustrerande. Jag är ju så ivrig på att börja greja i trädgården men så kommer det som idag, snöblandat regn. igår var det en fin dag. Vovvarna och jag tog en lång skön skogspromenad där jag plockade med mig lite blåbärsris.

Några blå träkulor fick bli blåbär och när riset slår ut blir det fint. En huggorm ringlade förbi mina fötter när jag skulle plocka videkissar. Jag beskådade ormen noggrant medan den tog tid på sig att försvinna. Tur att jag hunnit stuva in vovvarna i bilen, törs inte ens tänka på vad som skulle hänt om de fått syn på ormen.

På hemvägen åkte jag förbi däckverkstan och beställde tid för byte till sommardäck. Jag fick en tid idag och Herr B log lite när han såg vädret i morse. Har du inte lite bråttom med däckbytet, frågade han. Närå, svarade jag, blir det vinterväglag får jag ta Volvon, så enkelt är det!

För övrigt rensar jag i garderober. Jeans som numera är för stora men hela, har jag svårt att kasta. Jag KANSKE går upp i vikt igen och då finns inte de modeller att köpa som jag gillar. Nu ska de ju vara så smala i benen att man tycks gå i jeansfärgade strumpbyxor och det gillar jag inte.
Toppar som knappt är använda men som bara tar plats åker ut. Fina, javisst, men alldeles för stora och jag tror inte att jag kommer sakna dem.

Nu ska jag till däckverkstan!

2 kommentarer:

Victoria sa...

Alkisar vill ju gärna ha en flaska virre kvar i en låda nånstans också, just in case liksom. Jag är likadan. Tänk om systemet är stängt just den dan man blir sugen! :P
Jag har SÄCKVIS med kläder som jag borde ha rensat ut vi d det här laget...men jag är så feg. Behöver en nog en "sponsor".

Leila sa...

Maria är grym på att hjälpa till att kasta saker åt andra men jag vet inte om jag törs låta henne härja i mina garderober, hon skulle nog rata favvosarna :P