13 mars 2014

Rinnande ögon och krokus



Ja nu är det verkligen en sån där klassisk vår ute. Krokusen dyker upp på alla konstiga ställen i trädgården, och jag har verkligen inte planterat dem där. Tulpanerna har också tittat upp och växer så man märker det dag för dag.
Igår var jag ute och såg över vad som skulle tas itu med i trädgården. Jag kunde inte låta bli att börja samla vissna blomstänglar och elda upp dem i tunnan. Där stod en liten julgran, torr som fnöske och den brann fint upp. Men snart kände jag att näsan började bli tät och ögonen rinna och inte var det av röken från elden utan en typisk pollenallergi. Konstigt egentligen att jag aldrig tidigare varit känslig för sånt, det har kommit på senare år. Tack o lov att Lomudal finns för direkt jag droppat några droppar i ögonen så försvinner symptomen och rödsprängdheten som gör att man ser lite ut som Dracula i ögonen. En allergitablett på det och livet känns fint igen.

I morse var det en tunn hinna av is på dammen, men alla fyra fiskar har överlevt vintern såg jag. Himlen är klarblå och det har utlovats uppemot 12 plusgrader idag. Kanske dags att åka och inhandla lite penséer?

Min sötaste Meimei kör med sitt stående trick att sitta "bunny", på det viset framtvingar hon godis när hon blir sugen. Det är svårt att motstå det där, men ibland förhärdar jag mig till skillnad mot Herr B som genast sticker till henne något.
 Rio däremot är förnämare än så, hon skulle aldrig fjäska för mat när det enda som räknas för henne är att sitta i mitt knä och för att få det gör hon vad som helst. Här sitter hon nu och är lite i vägen när jag skriver, men so what?

Ha en bra dag!

 

2 kommentarer:

Victoria sa...

Jag har själv preppat mot ögonrinn och snörvel nu i två veckor! Känns så skönt, för CK, som jag inte är morsa till, är ju så "förkyld" helt plötsigt! Hahahahaha! När ska han lära sig? OBS! Jag har gett honom snälla hintar. Men är man gift med någon som är odödlig, så är man! :D

Leila sa...

"Dä ä inte dä!" Är alla män likadana?