15 juni 2014

Nu är det finaste tiden i min trädgård! Det blommar överallt och doften av pioner är ljuvlig.
Vintern måste ha varit särskilt gynnsam för växtligheten eftersom allt har en frodighet som inte funnits förr. Alla rosor har mängder med knoppar som håller på att slå ut och min Flammentanz täcker snart hela staketet in mot grannen. Till och med näckrosen i dammen har fått nån form av yster tillväxt då det för första gången finns, just nu, sex (!) blommor som är utslagna, och fler är på gång!
Fiskarna har överlevt vintern. De fyra stora ser pigga ut och de tio små som var yngel förra sommaren har växt till sig. Om det blir fler yngel i sommar får vi ta bort dem för jag tror inte dammen är tillräckligt stor för att härbärgera fler.

Herr B har byggt ett växthus åt mig! Det är lagom stort med plats för några gurkplantor och tre tomater. Goda vänner har bidragit med både chili och paprika som nu frodas i värmen i växthuset där jag också ställt krukor med frön av okänd sort som jag hittat i min gamla växthusbod. Ska bli spännande att se vad det är för något om de kommer upp.

Goda vännen Lennart gav mig igår en hel låda full med plantor av Lejongap och Lövkojor som jag ska plantera ut idag.
Som här framgår har jag inte stunder att sitta framför datorn och skriva i den här bloggen, jag är ute i trädgården mest hela tiden och rensar, gräver, flyttar växter eller bara njuter.

Ha en underbar sommar så återkommer jag när det regnar!

Inga kommentarer: