29 september 2018

Höstkyla

I morse när jag vaknade var gräset frostvitt, Det var minus en grad, krispig luft och vindstilla under en blå himmel.
Vovvarna uträttade sina behov snabbt när de blev utsläppta på gården, det var väl kallt om tassarna.
Nån timme senare när solen smält bort frosten,  gick vi ut på promenad. Det blev mössa och vantar på och med SPECCAT i hörlurarna, gick vi runt till förra höstens kantarellställen. Inte en endaste kantarell fanns någonstans! Jag insåg att det inte regnat nog mycket sen den torra och varma sommaren, så det är bara att glömma de mängder av kantareller jag plockade förra hösten.

Väl hemma igen beslöt jag att ta itu med fönsterputsningen jag funderat länge på. Det blev till att leta reda på en lämplig stege och ta tag i saken. Nu har jag ju inte så många fönster att det är ett jättejobb, men det kändes skönt att få det gjort!
Efter lunchen bestående av min köttsoppa speciale, blev det en lässtund. Jag läser alltid i sängen med en hund på vardera sidan om mig, en riktig mysstund tycker vi alla tre!
Just nu läser jag Det Måste Vara Här av Maggie O´Farrell. En mycket välskriven bok som hoppar fram och tillbaka i tiden men ändå inte svår att hänga med i. Riktigt läsvärd!

Lilla E har åkt till Madrid på en minisemester med sin sambo M, hoppas de får det riktigt skönt i värmen!

Inga kommentarer: