23 september 2009


Nu är det dags att komma igång med bloggandet igen, tänkte jag för en vecka sen, men varför det tar en hel vecka från tanke till handling har jag ingen aning om. Är det den berömda "åldern" som alla talar så illa om...?

Hursomhelst så har jag fixat nytt körkort. Jag skickade först in ett foto som inte dög åt Vägverket, men till visumansökan dög det bra. Så det var bara att bita i det sura äpplet och gå till Göran som fick mej att se ut som den mumie jag tydligen är. Och då dög det minsann åt Vägverket. Jaja. skit samma, jag har körkort i alla fall.

Annars har jag ägnat mej åt att sy gardiner till köket av det läckra "kaffe"tyget som jag köpte på tygis. Det blev bra!

Vädret har varit fint den senaste veckan, jag har tagit in alla krukor och plockat tonvis med äpplen som ska forslas bort. De fina har blivit till äppelkaka såklart!

Inspirerad som vanligt av Victoria, har Maggan och jag tagit en timmes morgonpromenader med hundarna. Vi träffas vid bron klockan åtta och så går vi som en fin flock och kissar och bajsar om vartannat, ja, inte Maggan och jag då...
Rio älskar dessa promenader och fungerar även jättefint vid möten med andra hundar. Idag träffade vi en Rottweilervalp som var 14 veckor och jätteblyg men ursöt förstås!

Nu sitter jag här och väntar på att äppelkakan i ugnen ska bli färdig och att Lilla E som sovit över i Högboda ska komma hem.

Håll ut, det kommer mera :D

3 kommentarer:

Christian sa...

Är det så enkelt att få körkort i Sverige? Inte ens göra något teoriprov alltså!

Leila sa...

Huuu vad läskigt det skulle vara om man var tvungen att göra teoriprov nu! Jag skulle förmodligen inte klara av det efter vad Lilla E förmedlar från bilskolan.

Christian sa...

Guuuuud
va gott det ser ut!!!
VK