21 oktober 2009


I morse var det tidig uppstigning. Klockan ringde kvart i sex och det var becksvart ute.
Varför denna plåga, kan man undra? Jo, Lilla E hade fått en snabbtid till halkbanan och skulle vara på bilskolan i Karlstad fem i sju.
Rio skulle ut och Lilla E morna till sej så att hon kunde köra till stan. Det var också ett bra tillfälle att öva mörkerkörning och bedöma när helljuset skulle av och på. Hon klarar detta utmärkt!

När jag kom tillbaka blev det ännu en kopp kaffe och sen var det dags att gå morgonpromenaden. Det var plusgrader och blött ute, så Rio var ganska solkig innan vi var hemma igen.
Men nu förväntar hon sej den obligatoriska duschen och sitter snällt och väntar tills jag har tagit av mej.

Vid lunchtid ringde Lilla E och ville bli hämtad för att det inte gick någon buss hem så att hon skulle hinna till matteprovet halv två.
Halkbaneprovet hade gått bra och hade varit ganska kul, tyckte hon.

Jag gjorde potatis-och purjolöksoppa till lunch och den blev jättegod. Resten av dagen har varit seg så efter att ha konstaterat att jag nu sett de flesta avsnitten av "Extreme home makeover", och att de börjat komma i repris, tog Rio och jag en liten lur i soffan.

Ikväll ska jag kolla på Böndernas Bravader!

Inga kommentarer: