20 november 2009


Vaknade i morse med en fullkomligt gräslig värk i både huvud och nacke. Förmodligen straffet för att jag satt och skrev nästan dubbla dagsransonen vid datorn igår.
Skrivandet går annars jättebra för både Lilla E och mej.
Vi håller tempot uppe och trots att det är tio dagar kvar att skriva på, har jag hur mycket som helst kvar av min berättelse.
Fast egentligen är det ju inget som hindrar att jag fortsätter även efter månadsskiftet, vitsen är ju att skriva 50000 ord på en månad. Just nu är jag uppe i cirka 33000.

Vår morgonpromenad fick ställas in idag.
Dels för att jag skulle skjutsa Herr B till stan där han lämnade bilen igår eftersom han satt på "Södra Brunn" med grabbarna efter hockeyn, dels för att det är ett riktigt skitväder ute.
Plus 10 grader och regn.

Dagens boktips är Lars Keplers Hypnotisören, höstens snackis i deckargenren om man ska hänga med.
Jag tyckte väl inte att den var så speciell i början av boken, fick för mej gång på gång att jag läst den förut, vilket inte var fallet. Men sen blir den bättre och bättre, fast slutet vill jag inte ens kommentera.
Läs den eller lyssna på den, ett helt okej tidsfördriv så här i höstmörkret, men får bara två kexchoklad i betyg av mej.

Inga kommentarer: