29 mars 2013

Lite mer firande och sånt!


Vid lunchtid igår kom Lilla E hem, lite trött efter festen och vemodig efter att ha tagit avsked av klassen.
Herr B och jag höll på och förberedde firandet av henne här på hemmaplan.
Herr B hade bestämt att vi skulle ha en buffé som inte innehöll någon typisk påskmat, så några ägg blev det inte.
När jag höll på och grejade på övervåningen hörde jag ett herrans liv från sängkammaren. Det var vovvarna som hade rykt rejält i luven på varandra och lät som två vargar som skulle slita strupen av varandra.
När de hörde att jag var i antågande såg de ut såhär:
"Nej, det var inte vi, det var några andra hundar, men de är borta nu", säger Meimei och ser söt ut. Rio ser ut att egenhändigt ha jagat bort de elaka hundarna och håller en vaksam koll på att de inte kommer tillbaka.
Det börjar bli löptider, misstänker jag, så de kaxiga hundarna lär nog komma tillbaka då och då framgent.

Här en bild på Herr B med Lilla E, på begäran. Det fanns inte mer än denna eftersom Herr B alltid är den som står bakom kameran.

Nåväl, på kvällen kom då vänner och släktingar hit för att fira av Lilla E. En hel del blommor och presenter blev hon förärad med och farbror Ulf som tyvärr inte kunde komma för sin bedrövliga förkylning, bidrog med lite reskassa inför Paristrippen som hon ska på idag.
Vi hade en väldigt trevlig kväll och Lilla E fick på begäran visa upp sitt examensarbete på filmduken. Jag tror seriöst att alla tyckte den var bra!

Nu är Herr B på gymmet igen och Lilla E håller på och packar. Hoppas vädret i Paris är mer vårlikt än här.
Solskenet är det inget fel på men lite ljumma vindar är efterlängtade.

                                                                   Glad Påsk alla!



2 kommentarer:

Victoria sa...

Åh, så söta påskpynt!
Ja, Rio och MeiMei ska vara glada att de har varann, Tassie har ingen att leka med här hemma och ingen att råka i luven på heller. Det gör att han ser ganska uttråkad ut långa stunder. Kanske är det därför han ibland attackerar köksbordets ben när Wangan torkar av köksbordet? Typiskt ostimulerad småhund, som Cesar skulle uttrycka det. Tänk vad jag längtar till den dagen då de små vovvarna får träffa varandra för första gången! Vilket litet rövargäng!

Leila sa...

Ja, det ska verkligen bli spännande att se vem som ska leda den flocken! Jag sätter en hund-ring på Meimei...