29 mars 2010

Jag älskar min Kitchen Aid!


Nu kommer lite uppdateringar om vad som hänt sen sist.
Snön smälter med en rasande fart och snart är vår infart helt snöfri. I fredags hörde Lilla E ett förskräckligt brak och klirret av krossat glas. Det var stora isblock som hade rasat från taket och krossat mitt lilla växthus.
Vi rusade ut för att beskåda eländet. Konstaterade att det inte fanns mycket annat att göra än att försöka täcka hela växthuset med en presenning. Sagt och gjort. Det var inte helt lätt, men vi fick det mesta täckt i väntan på att den stora snömassa som ligger i gången mellan bodarna ska smälta.

I övrigt har mitt brödbakande nått oanade höjder. Köpte en påse kornmjöl som jag använde till det ljusa matbrödet tillsammans med vetemjöl, och WoW! vad gott det blev!
Jag har börjat baka bröden på kvällarna och låter det kalljäsa i kylskåpet över natten för att sättas i ugnen på morgonen.
Gissa om det är mysigt att ha nybakat bröd klockan åtta på morgonen?

Jag har bytt till sommardäck idag! Go me!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Synd om oss som går upp tidigt och inte får nåt färskt bröd

Leila sa...

Du har alltid så bråttom, Lars! ^^

Victoria sa...

ÅÅÅH! VAd mysigt! Wangan måste lära sig lite mer hur man kan exprimentera med bakningen! Hon är ju såd duktig med grunderna! JAG blir sugen själv att baka! Längtar till du kommer!