10 mars 2010

Vår eller senvinter?


Idag är det ännu en fin dag med någon plusgrad i solskenet.
Igår kväll satte jag en fördeg och i morse blev det en ny omgång av det underbara brödet som nu står och jäser en sista gång innan det ska in i ugnen.
Medan degen stod och jäste sina tre timmar passade jag på att göra lite apelsinmarmelad.
Apelsinerna är ju så fina fortfarande och till mitt hembakade bröd är apelsinmarmelad en riktig höjdare.
Jag modifierade marmeladen en aning så att den inte skulle bli besk, och det blev väldigt gott.

Herr B åkte i morse till Stockholm i en lånebil eftersom våra bägge bilar står på verkstad och blir omplåstrade. Han tog med sig Bengt och Catrin som därmed påbörjade sin resa till Beijing för att åtnjuta Hotell Victorias service och faciliteter. Dom får det säkert en kanonresa som överträffar deras förväntningar!

Rio äter isbitar med stor frenesi så fort hon är i trädgården.

3 kommentarer:

Christian sa...

Vad huslig man får vara...

Anonym sa...

Nu blir hon mer och mer likt Carmen i källaren Huslig och serviceminded.
Vill bara rätta en detalj.Catrin åkte inte med oss, hon kom direkt från Linköping.Kolla min blogg om ni ser Bengt

Victoria sa...

Åh, så gott med dina brön och din happy marmelade! Vad bra ni har det!
Ja, nu är gästerna här och vi har redan haft så roligt! Och mer kul är planerat redan imorgon!