01 augusti 2012

Sommaren är kort...






Jag hade tänkt att göra en resumé över tiden som gått sen jag bloggade senast, men det har varit så mycket så jag gör det lite kort.
Familjen Kestens sommarbesök var superhärligt som vanligt. Grabbarna växer men är ändå samma mysiga ungar som alltid.
Lilla E har varit hemma och jobbat mest hela tiden, men det har varit skönt att bara se henne i huset. Nu har hon återvänt till Stockholm för sista arbetspasset innan skolan börjar igen. Hon skulle nog behöva en liten semester utan dator och deadliner.


Vår diskmaskin pajade näst sista dagen familjen Kesten var här. Den började lukta bränd plast eller nåt liknande, hade ju gått mer eller mindre konstant i flera veckor, men det ska den tåla, sa diskmaskinsreparatören som dök upp i morse.
Han konstaterade att ett kretskort hade börjat brinna och att byta det skulle kosta som en ny diskmaskin ungefär.
Vi valde ny diskmaskin. Den kommer nästa vecka, så det är bara att fortsätta handdiska ett tag till. Inte för att jag har något emot att diska för hand, på något sätt tycker jag att allt blir renare då, men det tar ju sån tid!

Vovvarna har även de blivit "diskade" idag. När jag vaknade i morse kände jag att det var dags. Meimei har ju löpt färdigt nu och Rio stank sunk, så efter morgonpromenaden åkte de i diskhon. Båda doftar nu liljor och lavendel tills de får chansen att komma ut och dölja " människodoften" med att rulla sig i nåt skit.

Här några bilder på lite pyssel som jag roat mig med i sommar:





Återkommer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pin it! Vad mer har du gjort då!?

Fan, vad trist med diskmaskinen. Alla har som sagt sitt skit, som en vis man sa.../Victoria

Leila sa...

Jag har ju läst en hel hög med bra böcker också och bakat populära bullar ^^