11 maj 2011

Sommar?

Vid åtminstone två tillfällen har det varit visning i fågelholken som Ludde gjorde för några år sedan. Första gången var det när holken stod lutad mot trädet, och när Herr B genast hängde upp den i äppelträdet var det dags för nästa spekulant att titta in.
Jag vet inte om det är någon som har paxat holken, men när jag rensade gången nedanför holken var det en pippi som flög runt runt och förmodligen skällde ut mig på fåglar sätt för att jag var för nära.
Annars är det en onödigt het och lite kvalmig dag idag. Det har utlovats åska och regnskurar men ännu skiner solen för fulla muggar. Inomhus har AC:n premiär för året.

Min snälla svåger har varit här och sågat ner det döda syrenträdet vid dammen så nu funderar jag på om det ska bli en rönn där eller om det ska få vara som det är.
Tror jag överlåter beslutet till Herr B.

Inga kommentarer: