10 november 2008

Krig och kaos.

Pansarbrigadens märke



Just nu känns det som att allting har kört ihop sig ordentligt.
Mitt skrivprojekt haltar fram trots att jag har så mycket att skriva om. Har nu kommit fram till Vinterkriget, och söker intensivt bekräftelser på vissa data så att kronologin ska stämma.
Att bläddra igenom tusentals sidor från Google tar tid.
Jag borde ha terminalglasögon. Att sitta timmar i sträck framför datorn utan såna är ganska ansträngande.
Ingen dammsuger. Eller stryker skjortor.Trots det blir jag i mitt tycke ändå avbruten av något hela tiden som ska tas itu med. Idag var jag på Krumeluren för att köpa lackfärg till tomtarna som vi har gjort, men det fanns inte, inte heller filt till luvor. Sen var det besök på ICA, färghandeln, Sound Connection och apoteket.
Klockan tre kom Jystina för sin svenskalektion.
Ikväll skulle jag ha haft ett möte med kidsen på Hotellet, men eftersom jag inte fått in några uppgifter om hyresinbetalningar, kändes det meningslöst.
Skit samma, nu ska jag googla på Elisenvaara.

2 kommentarer:

Christian sa...

Låter som en spännande bok ..kan du släppa mer om handlingen?

Leila sa...

Jao, det ska bli ett slags släktkrönika