01 december 2008

Låt det snöa!

Vicky och Sota en vinter för länge sen..


Jaha, då har första advent varit. Gråmulen med någon plusgrad men Larsa har hängt i krokig arm och applicerat 'blippor' högt och lågt, precis som det ska vara.
Vi hade glömt att köpa glögg, men hittade en halvflaska glüwein, avslagen men uppvärmd fullt drickbar.

Ami har lämnat oss för att testa om någon annan stackare vill prata japanska med henne i soffan, gärna med fötterna på bordet och en massa mat framför sig medan TVn visar tecknat.
Motvilligt lämnade hon tillbaka mobilen och igår kväll kontaktade hon E för att få 'låna' en dator..!

Trots att mina fingrar är rejält omplåstrade efter mitt fajtande med kniven till hushållsmaskinen, har jag idag bakat jättegoda lussekatter.
De stora snöflingor som föll på förmiddagen har smält bort och gjort vägarna sörjiga så promenaden hoppar jag över igen.

Nu är det bara tre veckor kvar till ankomst och jag längtar bigtime!

1 kommentar:

Anonym sa...

Guuu, vad jag längtar då!! Just nu är det ganska varmt här i Bejjan. Har bara haft kofta och klänning ute idag. Inga problem. Vill komma hem till kalla och snöiga Sweden med massor av mys i soffan.
Kram på er allihopa!
/ Vicky