23 juli 2009

Ischias och hallonpaj

Bild från Aftonbladet


Nu är jag inne på fjärde dagen av min helvetiska ischias. Högerbenet hänger knappt med och smärtan i ryggen är inte skojig direkt.
Jag har legat på värmekudde och knaprat Treo Comp för att överhuvud taget fungera.
Idag är det något bättre så jag var och plockade av hallonen med ihärdig hjälp av Rio och så gjorde vi en riktigt smarrig hallonpaj på det.

Regnet hänger i luften men det är ändå behagligt varmt ute med 22 grader. Jag är så sugen på att åka iväg till mitt blåbärsställe för att kolla hur det ser ut där. Men vi får väl vänta tills jag blir bättre i ryggen innan Rio får smaka på blåbär. Hon är en riktig bärätare och ett och annat äppelkart är också gott att gnaga på.

Nu har också poletten börjat trilla ner när det gäller freesbeen, vi kastar och hon hämtar. Ibland är det dock roligare att gnaga lite på freesbeen än att lämna den ifrån sej.

När Vicky och grabbarna kommer hem på lördag lär de få se vad Rio har växt! Hon är inte längre en liten dammtuss utan en liiiten hund! :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Tihi! Vi såg en söt rackare idag, han var en liiten hund minsann. Vet inte vad det var för ras men ack så liten han var. Hallonpaj låter ju gott men ryggvärk är inget vidare! Hoppas du blir bra igen fort!
Kram från oss i Sthlm