07 juli 2009

Riktig svensk sommar!

Ett sommarparaply tillverkat av systerdotter Jenny



Ja, då har ordningen återställts. Det är 13 grader och ett fint regn täcker Forshaga.
Jag giller't.
Nån annan skulle kanske säga att man får vara försiktig med vad man önskar sej, för det kan slå in.
Visst, jag önskade mej svalare väder och regn, åtminstone på nätterna, och se vad det blev!

Semestern har börjat för Herr B. Efter att ha varvat ner från jobb och annat som ockuperat hans tid och tankar, brukar han ju starta upp nåt sommarprojekt. Får se vad det blir i år...

I helgen var vi på konfirmation. Det var systerdotter Kimberlys tur att föra familjetraditionen vidare i Degerfors kyrka. Det var en jättefin konfirmation, lättsam och med mycket sång och musik. Kimberly och en annan flicka sjöng 'Halleluja' så vackert att månget öga tårades. Fint!
Degerfors kyrka är ju för mej en speciell kyrka. Där är jag konfirmerad, jag gifte mej där i ett annat liv, och två av mina barn är döpta där. Mina föräldrar är jordfästa i denna kyrka, som inte är speciellt fin men som ändå är 'hemma' på något sätt.

Här hemma har Rio hov. Hon växer så det märks dag för dag. Pigg och glad är hon när hon inte sover, och busar mer och mer så man får vara alert med gränsdragningar.

Hotellet har en lugn vecka efter 'katthelgen'. Nu ska allt bara städas och tvätten fixas. Lilla E får ta lite ledigt och träffa sina vänner tills det börjar droppa in gäster igen.

Inga kommentarer: