02 december 2009


Idag är världen vit av rimfrost överallt. Solen skiner från en blå himmel och det är minus sex grader.
Rio och jag sov länge idag, halv nio vaknade vi och nio gick vi ut.
Vi tog oss en riktigt lång promenad och träffade Maggan som redan varit ute och var på väg hem.
Maggan och jag har ju ställt in våra gemensamma promenader för en tid nu när hon har personal som är sjuka och som hon måste hoppa in för.
Nästa vecka lär det väl bli ordning på Bergsgården igen så vi får ta upp våra rutiner, fast vi ska skjuta på tiden till nio nu när det är natta så länge.

Igår kväll bakade jag lite lussekatter och gjorde två saffranslängder med fyllning, de blev jättegoda och jag tog en stor bit till lunch nu.
Omstylingen av vardagsrummet blir bra. Gardinerna är jag jättenöjd med och likaså mattan.
Medan Lilla E träffade en jobbcoach igår var jag på Blomsterlandet och köpte lite weird pynt till vardagsrummet. Inte en tomte ska det bli där i år, inte ens en gran, men om det har jag hört vaga protester. Vi får väl se...

Nu ska jag skriva vidare på min bok en stund.

2 kommentarer:

Victoria sa...

Härligt samtal idag, mamma...lagom långt.
Kram

Leila sa...

You made my day, Vicky! :D