21 juni 2010

Mer sommar!





Rio och jag är ensamma hemma sen igår. Lilla E drog till Skara igår morse med ett gäng UKM:are för att delta i riksfinalen som pågår i dagarna tre. Hennes tävlingsbidrag tillsammans med Lill-Hanna är ett foto-kollage som de kallar "Multipel Personality Disorder".

Herr B drog till Stockholm på eftermiddagen igår för att göra sin grabbiga skärgårdstur. (Kommer säkert på hans blogg)


Här en bild på min fina Jättevallmo som nu har börjat slå ut. I år har den 26 blomknoppar och det är minsann dubbelt så många som förra året.

Trots min j**la ischias var Rio och jag ute och gick i morse med Maggan och polarna. Vädret var precis lagom och har så varit hela dagen.
I morgon ska jag börja förbereda midsommarbesöket. Joachim kommer med sin familj men stannar tyvärr inte längre än över helgen. Flickorna ska ju jobba och Annika ska sälja huset.
Joachim har sen semester så han ska jobba igen på måndag, men vi är superglada att de kommer!

Här Vicky, är Irisarna som sorgligt nog har blommat över när du kommer.

Nu ska jag skala lite räkor som jag ska ha till kvällsmat tillsammans med avokado, mycket majonnäs och en öl, det blir mums!

1 kommentar:

Victoria sa...

ÅH, vad fint det är i trädgården nu!
Räkor lät ju gott...undrar om det blir det hor orr imorgon? Ja, just ja, det är det ju jag som bestämmer! Längtar lite hem nu!