13 juni 2010

Lite blommor...


Pionerna utmed husväggen står nu i full blom precis som det ska såhär i skolavslutningstider. Det här är de doftlösa bondpionerna som stått i trädgården sen minst 50 år tillbaka i tiden. Om en vecka bör de överjordiskt vackra ljusrosa pionerna slå ut med doft som ingen parfymtillverkare kan matcha. Har ingen aning om vad de heter, men jag kallar dem för Elisabethpioner eftersom de alltid slår ut lagom till hennes födelsedag.


Den här perenna blomman som liknar blåklint står nu i full blom lite överallt i trädgården eftersom den älskar att sprida sig. Jag gillar den, så den får faktiskt hållas där den trivs.

Ackvilejan är en söt och rolig blomma. De jag har är i olika fantastiska färger, här den rosa varianten, men den djuplila är mer i stil med 'chrysalisen' som har en egen historia.


Den här tuvan av chrysalisen bor mitt på grusgången, och visst, den giller't ju...

Så CK, såhär ser det ut i min trädgård just nu. Dessutom har även lupinerna slagit ut, du gillar ju dem. ^^

Nu blir det kaffe!

3 kommentarer:

Christian sa...

Finfint! Längtar efter lite svensk frisk luft och lupiner som sagt!

Christian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Victoria sa...

Så vackert! Hoppas det finns lite fägring kvar när vi kommer!