16 mars 2011

Tjoho!

Äntligen har jag lyckats!
Mitt livs första raggsockor.
Tack Siv för mönstret!

Jag har i åratal varit sugen på att sticka raggsockor som man kan dra på sig på vintern då golvdraget är påtagligt, eller på sommaren då man kryper upp i soffan en regnig dag för att kolla på film.
Men nä, jag har helt enkelt inte fått ihop den förtretliga hälen, och så har jag gett upp.
När jag berättat för Siv om problemet, gav hon mig genast ett mönster som man helt enkelt inte KAN misslyckas med, enligt henne.
Okej, efter några försök fattade jag! Och det var faktiskt så enkelt som hon sa.

Så nu har jag en beställning från Herr B, han vill också mysa runt i ett par raggsockor!

Kram!

2 kommentarer:

Victoria sa...

Sååååå söta! You are amazing! I am in awe.

Heidi sa...

Jag kan också visa dig ett lätt sätt att göra häl. Kan man göra tå avslutning kan man göra hälen. Kom bara så visar jag.
Heidi