27 november 2012

Trist tisdag!

Jaha, då var min "bok" validerad och klar, trots att det fortfarande är dagar kvar av månaden. Det har varit lätt att skriva den här gången, min berättelse har runnit fram och jag skulle kunna fortsätta ett bra tag till med den, men nu är det skönt att pressen är över.

Idag har det varit strilande regn hela dagen. Det har varit några snökorn som kommit ibland, men det har knappt märkts. Vovvarna och jag har ställt in promenaden, dels för att jag inte alls har lust att gå ut och bli dyngsur, dels för att vovvarna inte heller vill det. De kissar snabbt när jag släpper ut dem i trädgården och rusar in igen.
Det här vädret har gjort mej håglös och jag sitter mest och funderar över att börja julfixa men nä, orkar inte börja riva bland gardiner som jag ändå är ganska trött på. Däremot ska jag ställa i ordning i mitt arbetsrum nu när sängen är på plats igen. Jag måste nog göra lite omflyttningar där så det inte blir för mycket möbler, men var ska jag ställa allt?

Jag har börjat skissa på lite bilder som jag har tänkt använda till barnboken jag planerar att börja med. Helst vill jag att Lilla E ritar bilderna, men hon lär inte ha tid till sånt på ett bra tag. Nu är det ju inte heller bråttom med det, men jag vill ändå testa lite idéer.

Nyss hörde jag på radion att det skulle bli snö och upp emot -15 grader i helgen, vilket får mej att tänka på devisen: Be careful what you wish for. Men å andra sidan känns allt bättre just nu än det här eviga regnandet.

Min Clivia som står i uterummet har som syns här, börjat blomma efter att ha vägrat detta i flera år. Det är i och för sig kul, men vi vistas ju inte där längre så det var av en ren händelse att jag såg det. Även julkaktusen blommar, och jag har lust att ta in den så jag får njuta av prakten, men då tappar den nog alla knoppar så den får stå kvar.

Nej, nu tar jag en kopp kaffe och rycker upp mej!
.

1 kommentar:

Linnéa sa...

Våran sån blomma blommar också just nu! Jag har aldrig ett den blomma förut.