16 november 2012

I´m here!


 
Long time no see, mina vänner som väntat på ett livstecken från mej!
Det är november och de som följt min blogg länge, vet att jag deltar i NaNoWriMo då. Jag ger mej alltså under en hel månad i kast med att skriva den där boken som man bör ha skrivit innan man släcker och går hem.
November är en perfekt vald månad för såna här projekt som har en tidspress så man inte hinner fundera på varken höstmörker eller annat.
I min bok kommer det inte att finnas varken mord, övergrepp, sex (använd din egen fantasi), spöken, aliens eller andra övernaturligheter utan det är sex för varandra okända personer vars livsöden flätas samman.
En feel-good bok, med andra ord.

Herr B stöttar mig med att laga mat och bära hem choklad. Han drömmer om 50 miljoner sålda ex på boken och stör mig oupphörligen med att avbryta min tankegång med oväsentligheter. Jaja, han är bara sån!
De dagar då vovvarna och jag är ensamma hemma flyter det på rätt bra trots att Rio vill sitta i mitt knä hela tiden.

Vädret är som syns på bilden regnigt för det mesta men igår tittade solen fram och det var plus tio grader. Vovvarna och jag tog en härlig långpromenad som gav mej nya idéer och ny energi.
 Många av grannarna har redan fixat ljusgirlanger som lyser upp det kompakta mörkret på kvällarna och nu jäklar ska Herr B ut och tända i vår trädgård också!

Återkommer.



3 kommentarer:

Anonym sa...

saknat dig!!! Kram från Nyköping

Leila sa...

Kramar tillbaka! Hoppas du har det bra!

Victoria sa...

Kul att du är här! Nu är jag också tillbaka efter alla dessa dagar med superblock på nätet iom bigbossmötet här i Kina! Hoppas på mer frekventa besök/inlägg på bloggarna nu! Kram dotra