30 juni 2009

Rio rapporterar!

För några dagar sen drog min matte iväg med nästan hela min flock, hon lämnade bara kvar mamma som ger mej mat.
Det blev jättetomt i huset, och väldigt tyst fast mamma har radion på hela tiden.
Jag har i alla fall varit på några fester som har varit kul. Först fick jag vara i en korg och åka till Tins 50-årsfest. Där var det mycket folk som tyckte att jag är världens sötaste hund, men det vet jag ju redan. En farbror trodde att jag var en katt och började busa lite läskigt med mej men mamma räddade mej från att bryta benen.
Folk hade spillt en massa mat på backen, och det var bra för då fick jag också smaka på hela buffén. Mums!

Sen har mamma också åkt till Hotellet en massa gånger, men då har jag sovit i Hubbe.
En kväll satte mamma mej i cykelkorgen och då åkte vi till en fest igen. Jag träffade några bekanta människor och några obekanta, men alla var snälla och lekte med mej.
Jag satt snällt i mammas knä hela tiden när folket åt, fast jag fick inget...
Sen cyklade vi hem igen, det är häftigt när det blåser på mej och jag ser en massa folk och hundar från min korg. Mamma sa att jag hade varit jätteduktig, men det vet jag ju att jag är.
Jag sover gott om nätterna efter fester och efter att mamma bråkar med mej med ett koppel som hon tycker att jag ska ha på mej för att följa med henne. Det är lite dumt, för jag följer ju med henne ändå!
Men jag får väl acceptera att hon gillar att ha mej i änden på ett snöre, för jag får ju lite godis då.

Igår kom snälla Anne med en kattmänniska hit för att bada. Och då fick jag också doppa tassarna i poolen! Mamma tror inte att jag kan simma, men fast jag ville visa henne att jag kan, så fick jag inte det.
När matte kommer hem ska jag bada med henne för hon är inte så pjoskig som mamma!

Vår granne har två hundar. Jag får inte nosa på dem trots att en av dem vill väldigt gärna. Jag skällde ut mamma rejält för att jag inte fick ta mej in till den hunden, men hon struntade i det :O
Jaja, tids nog...

Inga kommentarer: