24 september 2009


Visst är hundar, och särskilt de små, otroligt företagsamma. Och fort går det.
Rio ville prova på att vara katt häromdagen. Snabbare än blixten hoppar hon upp på sängen i mitt arbetsrum och snor ett garnnystan, drar med det ner i vardagsrummet och lattjar runt med det.
Sen kommer hon tillbaka och tittar på mej med sina puppy eyes och piper lite. Jag tror att hon är duktig och meddelar att hon vill ut och kissa, men hon ville bara att jag skulle komma och kolla vad hon hade ställt till med.
Nu trasslar jag upp resterna av den roliga leken, tur man har tålamod till sånt...

Tassadar gjorde ju samma sak när jag var hos Vicky, men han måste ha insett ganska fort att det där är kattgrejer att hålla på med garnnystan, för trasslet gick att reda ut på nolltid efter honom.

Idag är det en strålande klar och solig höstdag. Tyvärr fick vi ställa in morgonpromenaden eftersom min läkare skulle ringa mej efter halv nio, och det vet man ju aldrig när det blir i verkligheten.
Lilla E tog en promenad med Rio istället innan hon skulle till bilskolan.

Jag har städat hallbyrån. Städat ur lådorna och sorterat mössor, vantar och halsdukar inför den annalkande vintersäsongen. En hel del blev slängt också så det får plats med fler hemstickade mössor.
På radion hör jag ett inslag som handlar om Guinness öl, vilket fick mej att tänka på Vicky som beställde in en Diet Coke på en restaurang, och istället fick in en Guinness med motiveringen att hon beställt en Danish Coke....Ja, di e för goe di där kinesera!

2 kommentarer:

Christian sa...

I can happily report that T is now a well behaved dog. He has not played with garnnystan since you left...As I have any!!! :P
Vad har du bakat idag då?
VK

Leila sa...

Nu klagas det här över att jag bakar och förstör dietambitionerna så nu är det nog slut med okynnesbakningen!