07 september 2009


Bejijings flygplats



Så underbart det var att komma hem till ett nystädat hus med Ajaxdoft! Lilla E, du är fantastisk. Till och med Rio var nybadad!

Flyget hem var två timmar försenat, och det var ju bra eftersom jag då fick tid att checka in TVÅ gånger.
Från incheckningsdisken till säkerhetskontrollen är det en lååång väg med många rulltrappor och en tågresa. När vi väl kommit fram till säkerhetskontrollen, tas jag åt sidan och får öppna handbagaget där jag av misstag lagt mina frisörsaxar som jag köpt under jobbiga förhållanden, inte bara för mej, utan för CK och de andra som blev tvungna att följa med till "Hair and Spa Supplies".

Nåväl, jag hade att välja mellan att lämna ifrån mej saxarna, eller att checka in igen. Efter en kort tvekan bestämde jag att jag ska fan-i-mej ha med mej mina saxar, så det var bara att ta mej tillbaka med tåget och sedan genom tullen och ut på gatan. Därefter leta mej tillbaka till Terminal 3, och Air Chinas incheckningsdisk där köerna var mega-långa.
Som tur var fanns det ingen kö vid förstaklass incheckningen så jag chansade på tur där. Och mycket riktigt var de hjälpsamma och lät mej checka in min rullbag där jag lade saxarna.

Nu började tiden att bli knapp, men eftersom jag bara hade handväskan att hålla reda på, blev det en för mej, snabb färd tillbaka till avgångshallens förbaskade säkerhetskontroll där de återigen stoppade mej för att jag hade en cigarettändare i handväskan.
Efter att ha räckt över den till den nitiska kontrollanten, fick jag äntligen ansluta mej till Mats som inte visste vad som hänt eftersom han gått igenom en annan kontrollstation.

En och en halv timme tog min andra incheckning och gissa om jag var svettig.
Så nu kan jag faktiskt säga att "en gång reste jag från Beijing två gånger..."

3 kommentarer:

Christian sa...

Saknar du inte oss i Kina? Här luktar det i och för sig inte Ajax. Däremot har vi haft problem med att vattnet stängt av.

Leila sa...

Klart att jag saknar er och Mr Rose!
Det verkar som om det snart ska bli en tur dit igen...

Victoria sa...

Inte till Mr. Rose, hoppas jag! ;P