03 februari 2010

Det här är vår prickiga hund som håller mej sällskap när jag syr mina örngott just nu.
Hon är ganska trött efter morgonpromenaden i yrsnön, vi var ute i en dryg timme.

När jag skulle öppna ytterdörren i morse för att hämta morgontidningen hade det blåst upp en rejäl vall mot dörren så jag fick trycka på ordentligt för att få upp den.
Det är minus 2 grader ute, så det vore riktigt behagligt om det inte blåste så förbaskat.
Det är utlovat snöfall hela dagen så jag hoppas Lilla E inte får problem med hemkomsten, hon har en hel del att skotta nu.

Jag läste ut Barack Obamas "Min far hade en dröm" för någon vecka sedan. Den var väldigt intressant och rekommenderas till dem som vill veta mer om presidenten och varför USA är ett så annorlunda land mot vad vi är vana vid här i vår lilla plaskdamm.
Nu försöker jag ta mej igenom en typisk irländsk chicklit-bok, men den ytliga jargongen är lite too much för mej just nu. Skulle mycket hellre läsa boken som Oprah rekommenderade nyligen, men har glömt vad den hette... DuH!

Hör inom mej Lilla E säga: Googla så hittar du den!

Skotta lugnt!

2 kommentarer:

Victoria sa...

Jag har tagit mig igenom halva Baracks bok. Jag lyssnar på den och han har så underbar röst att jag bara somnar hela tiden. Får nog ta och läsa den själv. Den är intressant.
Vad prickig hon är! Och cute.

Anonym sa...

Jag läser en bok fattiga och rika.
1846 finnanskris, det fanns problem även då. kram sinikka.