02 februari 2010


Nu är Herr B i Stockholm hela den här veckan, men när han är hemma har vi det ganska mysigt på tuman hand. ^^
Här intar vi hummersoppa och monsterkrabbeben som är min favorit just nu.

Idag ska Lilla E åka till Göteborg för att gå på operan med kusin Maria. De ska se Mozarts Trollflöjten så som den ska avnjutas.
Hoppas bara att det inte blir strul med tågtrafiken så hon hinner fram i tid.

Själv har jag gjort en rensning bland min klock- och smyckeskollektion med bidrag från Lilla E.
Efter Maggans och min morgonpromenad traskade Rio och jag till Röda Korsets Kupan och skänkte rasket till dem.

När vi kom hem igen fick jag för mej att baka lite. Sagt och gjort. Två kakor med choklad och apelsinsmak blev det. Medan kakorna stod i ugnen kollade jag runt lite bland bloggar och tiden den gick, så kakorna blev tyvärr lite torra, men inte brända i alla fall.
Jaja, jag får väl offra mej och äta upp dem själv som tröst för att jag är ensam hemma och utan bil dessutom.

Have a nice day!

2 kommentarer:

Victoria sa...

Den där är med veckade kanter ser fanatstiskt god ut! Nu vill jag ha en hel bunke med smet också! Slurp!

Anonym sa...

gillar inte torra kakor