08 februari 2010

Rio fick inte följa med


Idag har Lilla E och jag varit och besiktigat vår gröna lilla bil. Den var nytvättad och fin.
Eftersom jag inte varit och besiktigat nån bil på 25 år, antog jag att det skett en del förändringar sen sist, och det hade det.
Det första är att det inte längre heter bilbesiktning, utan bilprovning. Konstigt. Provar de bilen eller besiktigar de den för att den ska vara trafiksäker?
I alla fall så kom vi dit och fick möta en apparat som man skulle trycka in registreringsnumret på.
Det gick ju galant, och vips fick vi se på displayen vart vi skulle ställa oss för att komma in.
Efter ett par minuter kom bilens reg.nummer upp på en jätteskärm och det var bara att åka in i hallen när porten öppnade sig.
Där möttes vi av en tjej som uppmanade oss att gå in på kundmottagningen och ta en kopp kaffe.
Okej, dom vill inte ha oss hängandes över sig med en massa dumma frågor, så vi gick in och jag tog en besk kopp kaffe ur automaten.
Tio minuter senare kom besiktningskvinnan in och gav mej bilnyckeln och sa att det var klart.
Hennes enda kommentar var att det inte var något som helst fel på bilen eftersom den knappt hade gått något.
Det var roligare förr.
Lite mer spännande att stå och se på när de knackade och bankade på allt i bilen och hur man kom med överslätande förklaringar när risken för en tvåa var uppenbar.
Det här kändes bara meningslöst, men regler är regler...

Sen åkte vi och handlade på Maxi där jag hittade Cesar Millans nya bok. Ska snarast ge mig i kast med den för att se om jag hittar några tips att förmedla till Vicky och Tassadar.

Ikväll ser jag på "Halvåtta Hos Mej", Helge Skoog är behållningen i programmet.
Rio fick ju inte se "Extreme Home Makeover" idag för att vi drog på besiktningen, så det får kompenseras med "Simon och Tomas" istället.

Inga kommentarer: