09 maj 2010

Länsfinalen

Lilla E på scen

En lite seg söndag efter att Herr B lagat grillad lax och bjudit hem lite folk på smakprov igår kväll.
I sista sekund inför avfärd till Stockholm ville dock Herr B ha med sig några utvalda skjortor, så det blev till att ställa sig framför strykbrädan i arla morgonstund. Han diskade under tiden undan gårdagens fest.
Halv tio vinkade jag av honom och begav mig lite senare till Cåpa-kiosken för att hämta biljetten till UKMs Länsfestival.
Men se det var inte så enkelt.
Jag hade bokningsnumret med mig, men det skulle till en pinkod också för att få ut den förbetalda biljetten. Jag hade ingen pinkod. Inte heller kunde jag köpa en ny biljett, för han sålde inga biljetter till just det evenemanget, men kunde berätta att det var fler som försökt köpa biljetter dit.
OK, hem igen och få tag på Herr B i bilen. Och med den förträffliga telefonen som han numera har, kunde han gå in på sin mejl och ta fram pinkoden.
Tillbaka till Cåpa, och äntligen hade jag biljetten i min hand!

Klockan två stod en ansenlig mängd folk och väntade på insläppet till föreställningen.
Clockwork Roulette spelade som första band, och röjde bra på scenen. Publiken var med på noterna med jubel och handklappningar under låten.
Jag kände mig som en mycket stolt mamma faktiskt!
Sen for jag hem till Rio och nu ska jag hämta hem min Lilla E som har varit borta sen i fredags.

4 kommentarer:

Victoria sa...

Cool! Visst känns det freaky att se sin lilla bebe på en stor scen! Tänk om nån är dum och buar. Då vill man ju hoppa upp på scen och vråla: -Applådera då era nötter!!! Det är ju min unge på scen ju! Fast det kan man ju inte. Då har man ju dödat hela poängen.

Leila sa...

Precis! Man vill ju helst vara anonym och inte vända sej om när två herrar bakom mej säger att det är en Forshaga-tös som sjunger, och säja att det är MIN tös det! ^^

Christian sa...

Vilken tur att Larsa hade fått en ny telefon....annars hade det inte blivit någon finaltittande för din del!

Victoria sa...

CK: HAHAHAhahaha...host...host...