26 maj 2010

Mellan hägg och syren

Tiden mellan hägg och syren är väl ändå den finaste på hela året tycker jag. Och eftersom värmen inte riktigt har kommit så går det sådär långsamt med växtligheten så man hinner njuta av härligheten.
Jag tycker i och för sig att det är ganska lagom med 15-16 grader och växlande molnighet, jag orkar vara ute och pyssla i trädgården utan att bli svettig och dan.

I morse efter vår morgonpromenad gick vi in i Maggans trädgård där hon hade byggt en liten agility-bana.
Wilmer demonstrerade för Rio hur man skulle göra och Rio var ivrig på att försöka.
Inga moment var konstiga för henne förutom tunneln då. Den var lite knepig, men hon var inte rädd för den. På bilden ovan visar Maggan hur man ska göra, ivrigt påhejad av Wilmer som säkert tyckte att Rio var lite fjompig.
Men när väl polletten ramlade ner, var det hur enkelt som helst.
Jag är säker på att Rio skulle tycka det vore skitkul att gå på agility med sin Matte!

Väl hemma igen åkte Lilla E och jag till ICA och storhandlade för det hade faktiskt börjat eka i kylskåpet eftersom ingen handlar när Herr B inte är hemma.
Till lunch lagade jag renskavsgryta med kantareller och till det potatismos. Jättegott!
Mina beställda böcker från Bokus landade äntligen i brevlådan, så efter maten tog Rio och jag en liten vila och jag började på den nya Unni Lindell-boken som jag väntat på.

Sen blev det gräsklippning igen. Det växer så det knakar efter gödslingen, men så fin som gräsmattan är nu har den inte varit på flera år. Efter det skolade jag om mina paprika-plantor som ser ut att bli riktigt fina.

I morgon blir det nya bravader.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Hurra, du lever! Sött med agilityn. Tassie would lööööv.

Anonym sa...

Har du slutat att baka surdeg?

Leila sa...

Älskade Lars, frysen är full av olika sorters surdegsbröd, så du kan vara lugn! ^^