31 maj 2010

Lucky me!

Ett hjärta med diamanter (nåja, de såg ut som diamanter) fylld med favoritchokladen inledde mors dagsfirandet lite i förskott.
På söndagen blev jag uppvaktad med en fantastiskt fin passionsblomma av Herr B för att jag är en bra mamma till hans dotter, antar jag. Men det var bara början.
Han lagade en supergod lunch och därefter blev det fler presenter av både herr B och Lilla E. Och det bara sånt som de vet att jag vill ha!
Lilla E hade målat en tavla föreställande Rio och som nu hänger på väggen i sovrummet. Herr B hade köpt Jo Nesbös senaste bok "Pansarhjärta", som jag verkligen ser fram emot att läsa.
Till eftermiddagsfikat gjorde Lilla E bakelser med färska jordgubbar och kokosgrädde, ljuvligt!
Hon gjorde också mumsiga kycklinggrillspett till kvällen medan jag bara njöt av tillvaron.

Joachim var annars den som ringde tidigt på dagen och vi hade en mysig pratstund om melodifestivalen och annat som är aktuellt.
Victoria ringde på eftermiddagen och hade så mycket tokigt/roligt att berätta som vanligt.
Jag längtar förfärligt mycket efter dem bägge och deras familjer nu, och börjar så smått ha nedräkning tills de kommer allihopa.

Jag känner mej som en väldigt lyckligt lottad mamma med världens underbaraste ungar, så det så!
Men inte utan dej, Herr B....

3 kommentarer:

Christian sa...

Underbart att få vara i centrum en dag...kokosgrädde på färska jordebaer går inte av för hackor heller. Grattis Morran!

Christian sa...

Underbart att få vara i centrum en dag...kokosgrädde på färska jordebaer går inte av för hackor heller. Grattis Morran!

Victoria sa...

Ja, den där kokosgrädden får ni nog hålla in på. CK är under träning och hallucinerar om allt möjligt. Vattenmelon är gott också!
/Elaka slimmarhäxan