10 december 2010

Fredag!

Igår var jag på återbesök på Memira. Lilla E kom hem för att skjutsa mej eftersom jag skulle få pupillvidgande droppar och efter det skall man icke köra bil.
Jag fick veta att min syn är perfekt MEN att jag drabbats av "efterstarr" som ska fixas i januari. Det blir alltså en laseroperation. Verkar inget vidare, man har väl sett James Bond och vad en laser kan göra...

Ute har det nu varit svinkallt i flera veckor, känns det som. Men vackert som på ett julkort med snö och tjock rimfrost på träden. Solen skiner och himlen är magiskt blå.
Jag har hängt ut talgbollar till småfåglarna vilket Lilla E brukar ha hand om.

Rio fäller för fullt, det är fjun som flyger överallt trots ihärdigt borstande. Hon behöver ju all päls hon kan ha i den här kylan, men det kommer väl nytt. Hon är i alla fall varm och skön att ha i knät framför datorn.^^

Nu är visummen (?) fixade, P-plats ordnad och Rio ser fram emot att få vara hos Corne på julsemester, det verkar ömsesidigt, har jag märkt.

Nu väntar vi bara på en "ta-med-lista" från Bejjan.

4 kommentarer:

Christian sa...

Ta med er själva! och massor av julklappar förstås....! Många till mig!

Heidi sa...

Avis avis, när åker ni?
Här har det varit tomtetillverkning och nu ligger det ett par färdiga tomtar i en söt liten papperspåse med min etikett på. Hoppas min kollega blir nöjd. Ska nog sy lite änglar som omväxling. De kan man ju ha året om. Kram och njut av resan.
Avis igen hm.

Victoria sa...

Har haft en sån migränperiod igen så du anar inte. Idag skall jag ta mig samman och rafsa ihop spillrorna av mitt liv. Listan kommer. Ringer i em.
Kram VK

Villa Kilsta sa...

Hej Moster! Blev det någon bok i november? Hur går det med köket? Jag e snyfiken....