18 januari 2012

En titt in i mitt kylskåp kan se ut så här. Det var i och för sig några dagar sen, men nog vill man att det ska vara så varje dag.
Jag försöker låta bli att äta godis men när sötsuget blir övermäktigt kan en tårtbit eller en snickerskaka hjälpa. Så nu har jag frysen full av snickerskakor, Lilla E!

Jag har sen några dagar tillbaka känt mig lite risig, som att en rejäl förkylning håller på att bryta ut, och igår tillbringade jag dagen i pyjamas framför teven, för det kändes inte bra alls.
Bästa grannen tittade in och vi pratade om förkylningar, ögon och hundar naturligtvis.

Idag kände jag mig så gott som frisk igen när jag vaknade. En dusch och därefter en promenad med vovvarna i det sköna vädret kändes riktigt bra.

Nu ska jag fortsätta att städa i köksskåpen och beslutsamt slänga grejer som legat i flera år trots att de räknas som "bra att ha".
Men vad ska jag göra med alla spel? Numera sitter ju barnbarnen framför datorn och spelar online med främlingar, inte vid köksbordet med varandra. Får ta en funderare på det...

Nu kör vi!

2 kommentarer:

Victoria sa...

Men du ska ju vila och bli riktigt frisk!-Nu kör vi! bööööööööööööööö.....kan du få bli uttråkad och frisk först? Känner mig som en morsa nu ju....

Leila sa...

Haha! Jag är inte särskilt sjuk, snarare lite krasslig, men det är också på väg bort.
Måste ju städa i skåpen nu när lusten finns, det kommer dagar då jag ibte gör så många knop så det jämnar ut sig!