12 januari 2012

Slask!

Idag regnar det. +5 grader.
Vovvarna och jag traskade ut i slasken och halkan ändå. När vi kommit till Petruskiosken var vovvarna så blöta och skitiga så det var lika bra att fortsätta att gå, det kunde ju knappt bli värre.
När vi kom hem blev det bad i diskhon för bägge två.
Jag blev mest blöt om knäna och fryser fortfarande om dem.

Mina orkideér i uterummet har frysit. De såg jättelessna ut så jag tog in dem i värmen. Hoppas de repar sig. Knopparna faller nog säkert av, men det kommer väl nya så småningom.

Till lunch idag blir det fisksoppan från igår som Herr B lagade. Den var supergod! Han har blivit en riktig soppkokarexpert, och det gillas högt.

För övrigt är det verkligen trista tv-tittartider nu. Repriserna rullar på eller också så är det så ointressant i rutan att man inte orkar titta.
Däremot på eftermiddagarna går "Supersize vs Superskinny" på trean, som jag ser på när vovvarna och jag ändå tar en vila. Rätt intressant faktiskt att det egentligen är lika hälsovådligt att vara för smal som för tjock.
Om jag tittar på The Voice? Nä, jag tittar inte på NÅGOT där Carola medverkar! Visst, jag kan lyssna på henne när hon sjunger, på radio då, men där går gränsen.

Nu ska jag snacka med Carmen en stund.
Toodlz!

1 kommentar:

Victoria sa...

Gött att slippa slask här i Beijjan! Det är så torrt här att det aldrig hinner bli blött av fallen snö. Det liksom bara försvinner över natten eller när det nu händer...