17 november 2006

Kemi A och gamla vänner

Haha, jag har nästan inte skrivit någonting alls än så länge.
Jag skyller på att det har varit lite mycket i skolan just nu.
Idag hade vi prov i Kemi A. Igår pluggade jag som en galning med hjälp av min vän ryssen :D Men det har ändå varit väldigt jobbigt.
Det har varit väldigt svårt att koncentrera sig på lektionerna, av flera olika anledningar. Brist på intresse, klasskompisar som pratar, lärare med monotona röster som man glömmer bort att lyssna på. Att justera sig till att precis ha börjat gymnasiet kräver en del och det känns lite jobbigt att börja pang på med massa plugg. Man får väl skylla sig själv när man väljer natur antar jag.
Och sen är det helt plötsligt prov och man är oförberedd och det är 70 sidor i en tråkig lärobok man måste plugga in och lära sig utantill. Några av minna vänner använde sina programmerbara miniräknare och skrev in facit i dem, för det är verkligen alldeles för mycket. Och man har pressen på sig, "jag går natur, jag måste få bra betyg för alla tror att jag är en pluggis". Jag tror att alla kände så. Och det är jättejobbigt. Jag är glad över att jag inte valde HEL natur för då hade jag nog inte klarat av tre år utan att behöva psykolog.

Behöver jag ens säga att provet inte kändes som om det gick så bra?
Det allra jobbigaste är, att efter allt detta pluggande, så visade det sig att man inte kan få mer än G på det här provet för att det bara är grundläggande "repetition" (hade inte hört talas om hälften av allt som var på provet förut).
Då blir man lite sur.

Men eftersom vi hade en lång och trevlig rast efteråt så firade jag att provet var över med några i klassen. Sånt gör mig glad.

Idag har jag också pratat med en gammal vän om gamla minnen och våra nya liv på skilda skolor.
Det är då man inser hur mycket man uppskattar vänner som man kanske har haft det lite trassligt med innan. Trots våra skillnader fanns det en anledning till att vi var vänner förut. Det var mycket som var bättre förr.

5 kommentarer:

Leila sa...

Ska man satsa på Dr House så får man plugga, så är det bara! ;P

August sa...

HEJ SVERIGES MINST SUPPORTIVE MAMMA

Jacobo sa...

Hehe

Jacobo sa...

Moget att den skickade utan att jag tryckte >.<. Tänkte säga:

hehe, kemi suger. och det blir värre i B, mkt värre ^^. Fast vissa labbar kan faktiskt vara kul! Se bara till att inte göra som jag, dvs göra labbrapporterna i tid. Inge vidare att ha typ 10 st att göra i slutet av året.

Anonym sa...

Vet inte riktigt hur jag hittade hit, men lycka till med kemin :)