08 januari 2010

Grattis FreeZer!


Jaha, då börjar alltså lille Jakob att bli stora karl'n, hela tjugofyra år idag!
Han har gått som barn här i huset sen deras flytt till Forshaga för många år sedan.
Innan han flyttade till Sudan hann han med att introducera världens roligaste spel för flickorna och mig och det spelet blev en fullständig mani för åtminstone Vicky och mig.
Lilla E insåg efter en tid att hon inte skulle bli bäst på det och hobbyspelade det bara ibland.
Jag hade inga ambitioner på att bli ens lika bra som Jakob, men älskade strategin och spänningen i ett game.
Vicky blev riktigt bra och vann över storspelare med sina kära "lingar".
Ja, det var tider det!
Jakob har också haft stor del i Lilla E:s datoranvändande och hennes kunskaper om maskinen.
Tack Jakob för all tid du lagt ner på oss och våra datorer!
För övrigt är han en snäll, smart och rolig kille och jag har haft förmånen att lära honom att dricka kaffe när han började på gymnasiet.

Att han nu vistas i Kosovo är säkert en bra erfarenhet i livet, men när han är tillbaka tryggt på Chalmers igen kommer det att kännas bättre för mig.

Ha en bra födelsedag så ses vi ikväll!
En Taro Adun

2 kommentarer:

Christian sa...

Congrats från Kina! Har Jacobo inte någon blogg från hetluften?

August sa...

han har en mailinglista!