05 januari 2010

Grattis mitt hjärta!

Han fyller år idag! Fyrtiotre, smaka på den ni!
Det var en likadan vinter då som nu. När jag åkte in på BB var det -26 grader och massor av snö.
Men det är länge sen och många snöfria vintrar har passerat.
Bilden ovan är tagen för två år sedan då vi firade jul där uppe i Kalix. Då var det snöfattigt och mina lapptussar längtade efter snön så de skulle få dra till backarna.

Jag tror i alla fall att jag har fått nog av snön nu, men framför allt av kylan.
Säkringar ryker och pannan stannar helt oförklarligt så man törs inte åka bort nån längre tid för att inte riskera att komma till ett utkylt hus.

Rio tycker inte heller att det är kul längre att frysa häcken av sig för att gå ut och kissa.
Nej, nu längtar vi efter den här tiden:

Oj så liten hon var!

1 kommentar:

Christian sa...

Grattis Jocke! Jag missade detta event från Kina...