28 januari 2010

Det är inte bara lilla E som bakar!


Jag har inte bloggat på ett tag nu för jag tycker inte att det händer nåt som är värt att skriva om, men det händer ju saker hela tiden ändå.
Igår kväll vid 10-tiden, till exempel, gick strömmen i hela huset. Det blev kolsvart överallt, och eftersom det lyste hos grannarna var det inte Fortums fel denna gången.
Vi fick Herr B att per telefon försöka reda ut varför jordfelsbrytaren löste ut hela tiden, men trots att han hade en massa smarta förslag så hjälpte inget tills Lilla E kom på att slå av säkringen till all utebelysning, och då Ta-Daaa! Allt fungerade igen!
Hon skulle kanske satsa på att bli elektriker...

Idag är det strålande solsken och -5 grader.
Rio och jag gick till Grossbol för att hälsa på "kusinen" där, men inte var det lönt för ingen var hemma så vi gick hem igen och tog vägen om Kupan för att säga hej till Lena som jobbar där idag.

Nu håller jag på att sy påslakan av det ljuvliga bomullstyget som jag köpte i Kina för nåt år sen.
Och nu förstår jag varför jag har dragit ut på det, men nu ska det bli både underlakan, påslakan och kuddlock i parti och minut.
Jag har också bakat den utlovade cheesecaken med vit choklad som jag lovat ha färdig när Herr B kommer hem idag.
Måste smaka på den nu för att göra en kvalitetskontroll.. :)

1 kommentar:

Victoria sa...

Elektriker..njaa..det vill jag helst att hennes bästa kompis kille ska vara. Låter bra. Fast tänk vilka el-installationer hon skulle göra! Awsome! Uj, vilken tur att den där tårtan är på behörigt avstånd! Den såg bara för god ut!