15 januari 2010


Härliga vardagar!
Vi gör inte särskilt många knop just nu, har mest gått och väntat på mildare väder och så i morse var det bara -6 grader.
Det kändes i hela huset att kölden är på väg nån annan stans, precis som Mårran.
Rio och jag tog en promenad bort till Maggan, mest för att bara säga hej. Hon var på väg till jobbet men vi bestämde att återuppta våra morgonpromenader från och med måndag.
Ljuset har ju också kommit tillbaka så halv nio var en bra tid tyckte vi.

Igår kom Lill-Hanna på besök med en kasse nybakade chokladmuffins. Hon har äntligen kommit hem från sina tio månader i Japan och Lilla E var jätteglad över att få hem sin kompis.

I morgon åker Herr B och jag till Stockholm för att gå på Queen-konserten. Det ska bli kul att göra en utflykt och gå och lyssna på ett säkert kort.
Lilla E har en spelning i Arvika i morgon som vi tyvärr missar, men eftersom bandet har ytterligare två spelningar bokade så får vi gå på minst en av dem för att få höra den nya låten.

Idag är det ju fredag, men jag har bestämt att jag skippar "Let's Dance" helt och hållet. Vi såg inte första avsnittet och kände att det inte var någon förlust trots att vi följt programmet alla säsonger. Dels för att det inte är någon speciellt intressant person med, dels för att det börjar bli en aning förutsägbart. Sen vill åtminstone inte jag vara uppbokad på fredagkvällar för tänk om det skulle dyka upp nåt intressant då...

"Förändra sig kan ingen, men bättra sig kan alla." -Ernst von Feuchtersleben

1 kommentar:

Victoria sa...

Lucas älskar din mårran-bild!