03 november 2010

November!




Jag gillar november. Träden har fällt sina löv och står nu som svarta silhuetter i regnet som smattrar mot rutorna. November, då jag återigen skriver på min episka roman. Fast det blev ingen fortsättning på den från förra året. Nej, det vore fusk, enligt Lilla E, man ska skriva en ny varje år. Så då gör jag det, för man vill ju inte fuska i den här "tävlingen".
När jag blir gammal ska jag avsluta de romaner som inte blivit färdiga, för då får jag tid. Och då ni, ska jag bli rik som Stieg Larsson!^^

Igår blev inte kvoten uppfylld. Jag var på mammografi på morgonen och efter det tömde jag släpkärran på all ved. Jag hann precis bli klar när de första regndropparna föll och kände mej både nöjd och duktig.
Idag är jag ganska ledbruten i kroppen, men det är bara träningsvärk som talar om att man har rört på sej.
Eftersom jag sitter i köket och skriver, anser Herr B att han kan prata med mej medan han fixar mat och annat. Nu är ju jag funtad så att jag måste ha full koncentration när jag skriver, har lite svårt att lyssna på musik till och med, så när han är hemma blir det inte mycket skrivet.
Sen ville han såklart ha sällskap framför TVn när Färjestad spöade HV med 1-3, och det ställer jag upp på fast det blev lite FÖR spännande på slutet.

I morse steg jag upp halv sju för att ha hela dagen på mej att skriva. Måste lägga mej en bra bit över kvoten eftersom vi ska till Stockholm över helgen. Det ska bli så spännande att se familjen G:s nya lägenhet.

Sist, men inte minst: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN LUDDE!

En inte alldeles dagsfärsk bild, men jag hittade ingen annan! Kram!

4 kommentarer:

Christian sa...

Får man fråga vad boken handlar om? Ett epos, roman, biografi eller rent av en självbiografi?

Leila sa...

Än har jag inte blivit så ambitiös att jag skulle ge mej på biografier, andras eller egen, nej det är ren och skär fiction som skrivs.
Underlaget har jag dock från verkligheten^^

Anonym sa...

Låter spännande med boken men inte blev väl Stieg Larsson rik? Han dog väl fattig så som många berömda figurer, som de efterlevande fick njuta av frukterna de döda hade skapat.
Låter kul med Stockholm, har de flyttat allihopa eller?
Kram och ha en sköön tripp still stora staden.

Leila sa...

Okej då, då får väl mina barn bli rika då, det är dom värda!

Linnéa är kvar i Kalix för att gå färdigt sista året på gymnasiet, men annars är resten stockholmare numera^^