14 november 2010

På auktion!




Igår var Herr B och jag till missionskyrkan som fått in ett fint gammalt dödsbo som skulle auktioneras ut.
Jag behövde ett litet bord i köket som jag kan ställa datorn på när vi ska äta och sånt.
Det var massor av folk där redan på visningen en timme innan, men visst fanns det flera små bord som kunde passa. Ja, sen såg jag sypuffen! En exakt likadan som jag köpte till Vicky för en himla massa år sen och som hon själv klädde om och gjorde fin. Nu skulle minsann Lilla E också ha en, men oj, vad många det var som ville ha den!
Som synes på bilden så "vann" jag, men till ett helt annat pris än jag tänkt mej.

Så här ser det lilla bordet ut med sin lilla extra hylla under. Ännu ett ställe att samla skräp på, var Herr B:s pricksäkra kommentar.
Men visst är den fin? Jag ska måla om den för den är ganska avskavd på sina ställen, men har inte bestämt i vilken färg.
Sen köpte jag en pall att ha i köket. Inte riktigt lika hög som den vi har, men likadan. Om jag har grön färg kvar så blir den likadan son den andra.

Jag satt på auktionen från nio till fyra, gjorde en heldag med andra ord, men oj vad kul det var och vilka roliga minnen det väckte!

Nu är det Fars Dag!

3 kommentarer:

Victoria sa...

ÅÅÅÅH! Min gamla sypuff! HAde jag helt glömt bort. Men fy, vilket fult tyg den har haft. Vad den har just nu för klädnad minns jag inte ens...SPännande!

Leila sa...

Men du har väl kvar den?!

Christian sa...

Är den inte ljusblå har jag för mig?