22 augusti 2011

Måndag

Jag plockade sommarens sista hallon och svepte med mej lite lavendel och mynta. Det doftar så gott av bådadera.

Internetuppkoppling är ett mysterium. Igår la allt av helt plötsligt och trots alla kända återupplivningsförsök så ville det inte fungera. Teliasupporten ville att jag skulle gå in på en www-sida, och då undrar jag hur i h-vete man kan göra det om man inte har någon uppkoppling??
Nåväl nu äntligen fick jag det att fungera men fråga mej inte hur!

Strax ska Meimei och jag åka till veterinären och vaccinera henne. Det ska bli intressant att se hur hon beter sej i transportburen. Jag törs inte ha henne lös i bilen för då är risken överhängande att vi hamnar i diket, hon är ju en vilde av guds nåde.
Rio ska få en välbehövlig paus från plågoanden och vara hos Cornelis och bara få gos där.

Återkommer.

3 kommentarer:

Christian sa...

Är du inspirerad av "Leila-bakar-Leila" och tänker göra lavendelgrädde? Hos är min stora idol!

Victoria sa...

Leila är din idol och Ernst är min, tänk om vi kunde sluta drömma och göra som dom istället, vilket liv vi skulle ha! Vi skulle kunna ha en tv4+show ihop: "Christian och Victoria i Kina" säsong 1 av 7 planerade.

Leila sa...

Ska jag föreslå Aschberg detta koncept?^^