24 augusti 2011

Tisdag

Ett kakrecept som jag hittade i Allt Om Mat såg så himla smarrigt ut så jag var bara tvungen att testa det. Sidenhuskaka heter den allra ljuvligaste kaka jag smakat på länge! Äpplen och mandelmassa och annat smått och gott ingår. Rekommenderas varmt!

Annars ägnar jag mig åt att gång på gång torka golv i köket. Meimei envisas med att välta ut vattenskålen och trots att vi bytt ut den av plast mot en tung i rostfritt efter Sota, så lyckas hon i ett obevakat ögonblick på något sätt att välta den också. Jaja, det går väl över....

Vädret är fortfarande behagligt varmt trots små regnskurar. Ogräset frodas och drivor av äpplen faller från träden. Jag plockar dagligen flera kassar fallfrukt som ska till tippen och ändå dignar träden fortfarande av frukt.

Igår kväll såg jag första avsnittet av "True Talent", det var ganska bra tycker jag. Ska bli intressant att se vad det blir av det.
Nu ska jag se del två!

Toodlz!

1 kommentar:

Victoria sa...

MMmmm, smarrigt! Får se vad det blir gjort här idag för något.