01 december 2011

Sötrix!

Eftersom Herr B har börjat ett nytt hälsosammare liv där han ska undvika kolhydrater, har jag funderat en del på hur jag skulle kunna vara behjälplig.
Han är ju som alla vet, rätt förtjust i fikabröd som är rena kolhydratbomber. Och nu blir det jul och jag vill ju baka!
Ägnade mig lite tid till att googla för att få ideér och hittade ett sötningsmedel som butiken kallar Sötrix men vars rätta namn är Biologisk erythritol. Innehåller O kolhydrater och O kalorier.

Jag skickade efter ett halvt kilo. Dyrt var det, men värt att testa.

Nu har jag bakat bananmuffins på eget recept. Jag var ju tvungen att testa mig fram till hur mycket Sötrix jag skulle ha i för att de skulle smaka bra. Och yes, det blev faktiskt alldeles underbara muffins!

Nu väntar jag bara på att Herr B ska komma hem och ge ett utlåtande.

Inga kommentarer: