06 december 2011

Så här ser nu multihyacinten ut. Ganska fin tycker jag, påminner lite om liljekonvaljer, fast inte.

Eftersom jag inte hinner blogga varje dag, så kommer här en sammanfattning av de senaste dagarna.
Lilla E kom hem i lördags efter Stockholmsäventyret. Men det blev ingen ro för det, packning inför flytten till Sunne påbörjades genast. Herr B hyrde en kärra som lastades full med bra grejer.

På kvällen var vi bjudna till Ströms på förfest till Fru Annes födelsedag som inföll på måndagen.
Det bjöds på jättegod mat och intressant prat om Afrika, skinnväskor och alltför billiga grejer på Kupan, bland annat.

På söndag morgon var det glansis på vägarna när vi for till Sunne.
Väl framme lastade vi ur släpkärran i den pyttelilla ursöta lägenheten där Lilla E ska tillbringa resten av sin tid i Sunne.
Jag hade tagit med en saffranskrans till fika, men då blev vi tvungna att åka till COOP eftersom det inte fanns nån kaffe medtaget. Där inhandlades städattiraljer, gardinhållare och annat smått och gott.
När vi väl fått vår fika blev det dags för hemfärd. Vi lämnade Lilla E att packa upp och ställa i ordning. Jag tror det blir jättefint där när hon fått sätta sin prägel på allt ifred.

Efter en snabblunch på Donkan var det bara för Herr B att packa sina väskor för avfärd till Stockholm. När jag skjutsat honom till stationen i Karlstad var det kväll och vovvarna och jag sjönk ner i soffan framför TVn.

Söndags-TV är att titta på ett gäng amerikaner som för första gången upplever Sverige i sin jakt på anfäder. Det är faktiskt ganska underhållande att se hur de upplever sitt ursprung som en främmande planet. ( SVT, "Allt för Sverige" )

That's all folks!

3 kommentarer:

Christian sa...

Fantastiskt nedslag i det "vanliga" livet i Svedala. That's all folks -
är inte illa alls kan jag tycka!

Victoria sa...

Fin blomma! Luktar den så gott som de riktiga?

Leila sa...

Den doftar precis som de vanliga!